sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Prajitura cu ciocolata si nuca (Snickers)

Bucurati-va in acest week-end de o prajitura apetisanta !
Imi caut cuvintele sa incerc, sa va descriu in cel mai fin detaliu aceasta prajitura plina de ciocolata,blat ca de bezea si muuulta nuca.Este absolut divina,ciocolata si nuca se incleiaza in cea mai buna imbucatura de prajitura de ciocolata pe care am mancat-o.
Pe blogul Adrianei era numita Prajitura Snickers dar eu am vrut sa o numesc clasic-Prajitura cu ciocolata si nuca-!





Ingrediente pentru 3 foi turnate,pe rand,in tava de 22/30 cm:

8 albusuri
400 g nuca macinata
300 g zahar
3 linguri cacao
4 linguri faina
1/2 plic praf de copt

Crema :

100 g  ciocolata cu lapte,de buna calitate
8 galbenusuri
1 ou intreg
250 g unt
3 linguri cacao
250 g zahar
4 linguri cu lapte

Mod de preparare foi:

Albusurile le batem spuma tare cu zaharul.Adaugam zaharul in ploaie dupa ce albusurile s-au facut spuma.
Faina se amesteca cu nuca macinata,cacao si praful de copt.
Cand albusurile sunt bezea,adaugam incet,prin rasturnare, cate o lingura din amestecul de faina,nuca,praf de copt si cacao.Amestecam cu o paleta sau lingura,nu mixer!
Compozitia pufoasa rezultata o impartim in 3 parti egale si coacem,pe rand,3 foi in tava tapetata cu hartie de copt.Lasam 15 minute la foc mediu.
Ca sa economisim timp,intindem compozitia de foi pe hartii de copt,de marimea tavii si cum o scoatem pe una ,o bagam la cuptor pe cealalta.

Mod de preparare crema lipicioasa de ciocolata:

Punem galbenusurile,oul intreg,zaharul,cacao si laptele intr-o craticioara,pe foc mic(10 min) sau bain-marie(20 min) si amestecam continuu,cu telul pana se incalzeste crema si se ingroasa usor.Punem ciocolata taiata in cubulete mici si continuam sa amestecam.
Dam la o parte de pe foc,lasam putin asa(8 minute max.) si adaugam untul portionat.Amestecam energic.
Cand crema este rece,o impartim in 3 parti egale si asamblam prajitura.
Foaie,crema,foaie crema,foaie,crema deasupra.
Presaram nuci coapte usor la cuptor,uscate sau caramelizate si apoi taiate grosier!
Este mult mai buna a doua zi,cand crema este intrata in foi.

Pont: Daca vi se pare ca,crema este prea moale,o dati la frigider 2 ore si apoi o mixati.

Brusc,a devenit prajitura preferata a sotului meu,am pregatit-o de sarbatori si ,din nou,de Sf.Ion.

O sa va ramana intiparita in gusturi ca o nesfarsita cicatrice!:)

Pofta buna!





28 de comentarii:

  1. Cred ca este extraordinar de buna. Imi aminteste ca aspect, amandinele pe care le cumparam de la cofetarie cand eram mica!
    Weekend minunat Adina!
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Prajitura ta arata perfect, Adina! Am facut si eu Snickers, dar am gasit o reteta cu un strat de ciocolata alba si caramel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cunosc si acea reteta dar am vrut special doar cu cioc.:)
      Te pup,multumesc!

      Ștergere
  3. Bai adina am facuto si eu mai demult, dar a iesit crema moale a curs toata dar la gust e super,am facut si varianta cu cioco alba.pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, eu chiar am lasat la reteta un pont vis-a-vis de consistenta cremei!:)
      Incearca !
      Multumesc de vizita!

      Ștergere
  4. A am, uitat sa pun numele Gabriela dar ma supara constinta ca nu am facut amandinele alea delicioase

    RăspundețiȘtergere
  5. E perfectă, Adina. Îți lasă gura apa când o vezi!

    RăspundețiȘtergere
  6. Off cum arata! ce-as devora si eu vre-o 2 felii..yummy
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Delicioasa... Doua bucati si pentru mine, poate ma ridica in picioare, de la gripa asta care ma omoara... Pupici si o duminica placuta sa ai !

    RăspundețiȘtergere
  8. Este bestiala!!!Cum sa ma dau pe diete cand postezi asa minunatii?Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. foarte frumos blogul tau ..retete foarte bune . Felicitari !! Ca si incepetaor in ale gatitului ..mi-ar fi de mare ajutor daca ai pune si cateva poze cu ingredientele folosite de tine si din timpul pregatirilor ... cel putin pt mine ar fi de mare folos ,imi inspira mai multa incredere in sansa reusitei (in special la prajituri /torturi ) .. si cred ca nu sunt singura persoana . :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc pentru vizita!
      Din lipsa de timp nu reusesc intotdeauna sa pozez etapele de preparare la mancaruri,dar toate retetele mele va vor reusi daca respectati indicatiile !
      Pupici!

      Ștergere
  10. Buna!
    Vreau doar sa va spun ca este cea mai buna prajitura cu ciocolata pe care am mancat-o vreodata (si nu am mancat putine :) ) si asa cred si toti cei care au gustat din ea! Am incercat-o de cateva ori si iese excelent! Va multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  11. Sunt incantata ca ai avut succes cu prajiturica asta !
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  12. Anonim, foile nu se insiropeaza !
    Spor la treaba !

    RăspundețiȘtergere